Thu 28/04/2022 - 19:30 de raadzaal
De voorzitter Kris Vincke opent de zitting met een aantal mededelingen:
Bij de opening van de zitting worden de volgende mededelingen gedaan:
De notulen van de zitting van de gemeenteraad van 24 maart 2022 worden ter goedkeuring voorgelegd.
Met een e-mailbericht van 17 maart 2022 nodigt Zefier bvba het gemeentebestuur uit tot de gewone algemene vergadering (jaarvergadering) die plaatsvindt op donderdag 09 juni 2022 om 14u00 in Faculty Club, Groot Begijnhof 14 te Leuven.
Op de vergadering worden de volgende agendapunten behandeld:
De uitnodiging met de agendapunten wordt voor standpuntbepaling voorgelegd aan de gemeenteraad.
Er wordt voorgesteld akkoord te gaan met de voorgestelde agenda en met de inhoud van de overgemaakte ontwerpbeslissing.
In de gemeenteraadszitting van 21 februari 2019 werden de financieel directeur als volmachthouder en schepen Patricia Waerniers als plaatsvervangend volmachthouder aangeduid om deel te nemen aan de buitengewone, bijzondere en gewone algemene vergaderingen van de cvba Zefier en dit tot het einde van de legislatuur. Deze aanstelling wordt voor de komende algemene vergadering bevestigd.
Met een aangetekend schrijven van 31 maart 2022 nodigt de West-Vlaamse Intercommunale (WVI) het gemeentebestuur van Beernem uit voor de algemene vergadering die plaatsvindt op woensdag 08 juni 2022 om 18u30 in OC Vondel, Dwarsstraat te 8760 Meulebeke.
Op de vergadering worden de volgende agendapunten behandeld:
Deze uitnodiging met agendapunten en de daarbij horende documentatie voor onderzoek van de agendapunten worden voor standpuntbepaling voorgelegd aan de gemeenteraad.
Er wordt voorgesteld akkoord te gaan met de voorgestelde agenda.
In de zitting van 21 februari 2019 werden gemeenteraadslid Kurt Vanneste als effectief vertegenwoordiger en gemeenteraadslid Anja Coens als plaatsvervanger in de algemene vergaderingen van de WVI aangeduid. Deze aanstelling wordt voor de komende algemene vergadering bevestigd.
Het bestuur voorziet sinds 01 januari 2010 in een tweede pensioenpijler voor het contractueel personeel, om de pensioenkloof tussen het statutair personeel en contractueel personeel te verkleinen. Tot op heden was het bestuur aangesloten bij de groepsverzekering die aangeboden werd door Ethias en Belfius Insurance. Deze verzekeraars hebben in juni 2021 de lopende groepsverzekeringsovereenkomst per 01 januari 2022 opgezegd.
Het bestuur had voor de tweede pensioenpijler de keuze tussen enerzijds een overheidsopdracht voor een groepsverzekering bij een verzekeraar en anderzijds het aansluiten bij een instelling voor bedrijfspensioen-voorziening (pensioenfonds). Na onderhandelingen met de VVSG, werd OFP PROVANT omgevormd tot OFP PROLOCUS (een instelling voor bedrijfspensioenvoorziening met ondernemingsnummer 0809.537.155), een pensioenfonds waarbij alle lokale besturen van het Vlaamse Gewest kunnen toetreden.
Aan de raad wordt voorgesteld om toe te treden tot OFP Prolocus. Het OCMW zal met het gemeentebestuur een MIPS-groep vormen om de interne mobiliteit van het personeel tussen beiden entiteiten te bevorderen. De vaste bijdrage wordt vastgesteld op 2,5% op pensioengevend loon (= behoud van huidige bijdrage).
In het meerjarenplan 2020-2025 werd € 760.000,00 voorzien voor het rollend materiaal (voertuigen/rijdende werktuigen) van de technische dienst. Ter vervanging van de Mercedes Unimog (met toebehoren) wordt voorgesteld tot het aankopen van een smalspoortractor. Na levering van dit voertuig zal de Unimog uit dienst genomen worden en verkocht.
De configuratie wordt afgestemd op de noden van de technische dienst, op de wensen en bezorgdheden van de betrokken medewerkers.
De aankoop van deze smalspoortractor past in de lange termijn visie rond duurzaam groenbeheer en duurzaam onderhoud van het openbaar terrein waarin vegen een essentiële taak is. De aankoop van dit voertuig met zijn toebehoren past in een rationalisatie oefening van de voertuigen.
In bijlage het bestek voor de aankoop van de smalspoortractor.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om dit bestek samen met het voorstel tot gunningswijze - onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking - goed te keuren.
Het gemeentebestuur ontving een verzoekschrift tot erkenning van de verbindingsweg, gelegen tussen Gevaerts-Noord 10 en 11 richting chemin nr 3, als gemeenteweg op grond van 30-jarig openbaar gebruik.
Conform artikel 13 van het decreet houdende de Gemeentewegen van 3 mei 2019 kan eenieder een verzoekschrift indienen bij de voorzitter van de gemeenteraad of het college van burgemeester en schepenen. Grondstroken waarvan met enig middel van recht bewezen wordt dat ze gedurende de voorbije dertig jaar door het publiek werden gebruikt, kunnen in aanmerking komen als gemeenteweg.
Het gemeentewegendecreet biedt geen specifieke procedure voor het behandelen van dergelijk verzoekschrift. Het gemeentebestuur dient bijgevolg te oordelen met in acht neming van de algemene beginselen van behoorlijk bestuur, in het bijzonder met het zorgvuldigheidsbeginsel en met de hoorplicht.
Het college besliste daarom in zitting van 26 november 2021 tot het organiseren van een openbaar onderzoek. Het openbaar onderzoek werd gestart op 06 december 2021 en liep tot en met 10 januari 2022. Dit onderzoek had als doel alle mogelijke relevante informatie - zowel ter staving als ter weerlegging - te verzamelen aangaande het 30-jarig publiek gebruik.
Het is aan de gemeenteraad om te oordelen over de al dan niet erkenning van de bedoelde weg als gemeenteweg.
Er werd een verkeersleefbaarheidsonderzoek gehouden in de zone tussen kanaal en Gewestweg N368/N370, meer bepaald in de straten B. Claeysstraat, Stationsstraat, Oude Vaartstraat, Kanunnik Davidstraat, Guido Gezellestraat en Stijn Streuvelsstraat. Met inspraak van de bewoners en met advies van de verkeerscommissie werd een plan opgemaakt om de veiligheid en leefbaarheid in dit gebied te verhogen. Voor het totaalpakket aan maatregelen - zie bijlage overzichtskaart.
Enkele voorgestelde ingrepen betreffen verkeersmaatregelen welke dienen gereglementeerd te worden via een aanvullend reglement.
Concreet gaat het om volgende maatregelen:
1. Invoeren zone 30 in het volledige gebied. Dit gaat gepaard met de realisatie van een knip in de Oudevaartstraat om het sluipverkeer te weren. Hierdoor worden heel wat straten 'doodlopend' en dus verblijfsgebied. Zone 30 is hier verantwoord, zeker met de school die zich in het gebied bevindt.
2. Fietsstraat in de Stationsstraat (deel tussen kanaal en gewestweg). Dit is de logische verbinding tussen fietsbrug/fietssnelweg en station. Vanaf de gewestweg liggen er fietspaden.
3. Invoeren beperkt éénrichtingsverkeer in de burgemeester Claeysstraat vanaf de Parkstraat in de richting van en tot aan het kanaal. Dit beperkt het verkeer in de straat en vermijdt chaos aan de schoolpoort van auto's die er draaien. Dit zal gecombineerd worden met het markeren van parkeervakken afwisselend van zijde om de snelheid onder controle te houden. Beperkt éénrichtingsverkeer houdt in dat de regel enkel geldt voor gemotoriseerd verkeer en fietsers dus in beide richtingen mogen rijden.
4. Invoeren parkeerverbod aan het begin van de straten Kanunnik Davidstraat, Guido Gezellestraat en Stijn Streuvelsstraat komende van de gewestweg. Dit om indraaiend verkeer altijd de kans te geven zich al te verwijderen van de gewestweg.
Deze maatregelen betreffen enkel gemeentewegen.
Ze kunnen gereglementeerd worden door een aanvulling van respectievelijk artikel 4 'Snelheidsbeperking', artikel 16 'Fietsstraten', artikel 1 'verbod in één richting' en artikel 11 'parkeerverbod' in "Afdeling I Gemeentewegen" van het gecoördineerd gemeentelijk aanvullend reglement op de politie op het wegverkeer van 03 juli 2014.
Het voorstel om een aanvulling te doen aan artikel 4 'Snelheidsbeperking', artikel 16 'Fietsstraten', artikel 1 'verbod in één richting' en artikel 11 'parkeerverbod' in "Afdeling I Gemeentewegen" van het gecoördineerd gemeentelijk aanvullend reglement op de politie op het wegverkeer van 03 juli 2014 wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
De regelgeving bepaalt dat de gemeenten die samen het werkingsgebied van een woonmaatschappij vormen over minimaal 50% + 1 van de stemrechten beschikken. Zo verankert de nieuwe regelgeving de gemeenten en steden in de lokale woonmaatschappij en erkent ze de regierol van de lokale besturen. Daarbij vraagt de Vlaamse regering aan de betrokken gemeenten om samen een voorstel van onderlinge stemverhouding te formuleren.
De betrokken gemeenten van de “Woonmaatschappij REGIO BRUGGE” (Beernem, Brugge, Damme, Jabbeke, Oostkamp en Zedelgem) stellen voor om voor de onderlinge verdeling van de stemrechten enkel rekening te houden met het aantal sociale huurwoningen in de gemeenten én met het aantal huishoudens. Aan de eerste indicator wordt een gewicht van 60/100ste toegekend, aan de tweede een gewicht van 40/100ste.
Daarnaast beklemtonen de betrokken gemeenten de ‘Woonmaatschappij REGIO BRUGGE’ als een samenwerking van de partners-gemeenten. Daarom wordt in deze onderlinge verdeling van stemrechten volgende achtereenvolgende correcties ingebouwd:
De uiteindelijke verdeling van de stemrechten wordt gebaseerd op het aantal sociale huurwoningen en huishoudens van 2020. Ze kan bij iedere nieuwe legislatuur worden aangepast aan de actuele situatie.
Aan de gemeenteraad wordt hiertoe goedkeuring gevraagd.
Het erkenningsreglement is verouderd en aan een update toe. Teneinde zoveel mogelijk clubs te erkennen die zich effectief inzetten voor Beernemse inwoners wordt voorgesteld om artikel 12 en 14 van het reglement aan te passen.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om de wijziging aan het erkenningsreglement goed te keuren.
Het erkenningsreglement is verouderd en aan een update toe.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om de wijziging van artikel 11 van het erkenningsreglement goed te keuren.
De aardbeving in Haïti heeft minstens aan 2.200 mensen het leven gekost. Meer dan 12.000 mensen zijn gewond geraakt. Bijna 53.000 huizen zijn verwoest en meer dan 77.000 huizen beschadigd. 650.000 mensen hebben dringend humanitaire hulp nodig. Veel plaatsen in de getroffen gebieden zijn geïsoleerd van de rest van het land. Recente stormen hebben voor extra schade gezorgd. De teams van Artsen Zonder Grenzen bieden medische noodhulp.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om noodhulp toe te kennen voor een bedrag van € 1.500,00 ten voordele van de slachtoffers van de aardbeving in Haïti.
Het Belgisch consortium 12-12 lanceert een noodoproep voor hulp ten gevolge van het conflict in Oekraïne. Het conflict in Oekraïne beroert veel mensen en de beste manier om te helpen is met een financiële gift.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om noodhulp toe te kennen voor een bedrag van € 1.500,00 ten voordele van de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne.
Vanaf 01 september 2021 wordt het principe van de geïndividualiseerde functiebeschrijvingen verlaten en mogen nog enkel de kerntaken vastgelegd worden in de functiebeschrijvingen die lokaal per ambt en desgevallend binnen een ambt per functie, worden vastgelegd. De instellingsgebonden taken horen dus niet langer thuis in de functiebeschrijvingen.
Er werd ook een evaluatiereglement opgesteld, een lijst met instellingsgebonden opdrachten, model coachingshistoriek en een model van verslag eerste formeel functioneringsgesprek.
Het schoolbestuur moet bij toekenning van een vaste benoeming rekening houden met kandidaten die zich op voorrang kunnen beroepen. Daarna kiest het bestuur uit de resterende kandidaten, te starten met de TADD'er met de hoogste dienstanciënniteit. Het bestuur onderhandelt in het OCSG criteria die het zal hanteren als er voor een vacant verklaarde betrekking meerdere kandidaten zijn met dezelfde dienstanciënniteit.
De nieuwe functiebeschrijvingen, het evaluatiereglement, de lijst met instellingsgebonden opdrachten, het model coachingshistoriek, het model van verslag eerste formeel functioneringsgesprek en het protocol voorrangsregeling vaste benoeming werden opgemaakt op basis van de modellen van OVSG en goedgekeurd door het ABOC.
De functiebeschrijvingen, het evaluatiereglement, de lijst met instellingsgebonden opdrachten, het model coachingshistoriek en het model van verslag eerste formeel functioneringsgesprek worden ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
In toepassing van artikel 21 van het decreet lokaal bestuur en artikel 4 §1 van het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad heeft de N-VA-fractie een extra agendapunt ingediend om te behandelen door de gemeenteraad in de zitting van 28 april 2022.
Het agendapunt handelt over een voorstel rond organiseren van zomerscholen.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om principieel akkoord te gaan met het voorstel rond de organisatie van zomerscholen.
De vragen en suggesties, ingediend door de gemeenteraadsleden, worden besproken:
Raadslid Kurt Vanneste
Opgravingen Fluxysaardgasleiding
In 2015 vonden er opgravingen plaats in Beernem en Oedelem naar aanleiding van de aanleg van een Fluxysgasleiding van Alveringem tot in Maldegem.
Er werden toen vele opgravingen gedaan van archeologische waarde.
Er was sprake van dat een expo van deze vondsten zou worden georganiseerd via een rondreizende tentoonstelling.
Deze vondsten moesten eerst aan een onderzoek onderworpen worden en er ging een subsidie voor syntheseonderzoek aangevraagd worden bij het agentschap onroerend erfgoed.
Kunt u me de stand van zaken geven op dit ogenblik?
Raadslid Roos Lambrecht
Straatnamen : meer vrouwennamen
Vanuit Groen willen we dat er bij de toekenning van straatnamen in nieuwe verkavelingen ook vrouwennamen gekozen worden. Nu worden in Beernem de meeste straten naar mannen genoemd. Het is overduidelijk dat er weinig straten naar vrouwen genoemd worden. Nog vrij recent werden zelfs 3 straten in Sint- Joris naar (de uitsluitend mannelijke) voorzitters van de plaatselijke voetbalclub genoemd. Het wordt hoog tijd om ook verdienstelijke of belangrijke vrouwen een plaats te geven op een van de straatnaamborden van nieuwe straten. Daarom vragen we om eens uit te zoeken welke vrouwen er in het verleden veel betekend hebben voor Beernem en een straatnaam verdienen, zodat deze in de toekomst gebruikt kunnen worden.
Raadslid Branco Francois
Ethisch hacken
In 2020 hebben we ingetekend op het Traject Ethisch Hacken van de VVSG en Howest. Dit voorjaar kan er opnieuw ingetekend worden op dit traject. Hoe werd dit traject geëvalueerd? Zijn er al stappen ondernomen op basis van dit traject? Blijven wij dit traject verder zetten?
Raadslid Lode Vanneste
Inzet robotmaaiers
Tijdens de zitting van het schepencollege op 4 maart 2022 werd de opmaak van een Maaiplan besproken. In de notulen over dit agendapunt stond onder meer het maaien van de sportterreinen vermeld. Daarbij stond ook het advies van de sportdienst te lezen om tijdens het groeiseizoen het gras twee keer te maaien en om dat bij voorkeur net voor het weekend te doen.
Omdat het niet evident is om alle terreinen net voor het weekend kort te maaien, dringt de sportdienst er op aan om naar oplossingen te zoeken waarbij er twee keer gemaaid wordt in plaats van een keer. De sportdienst geeft aan dat dit kan door de inzet van maairobots of door een externe firma in te schakelen die de groendienst kan ontlasten bij het maaien van de velden.
Het voorstel om robotgrasmaaiers in te schakelen lanceerde ik op de gemeenteraad van september 2021. De bevoegde schepen bleek op dat moment al de nodige research te hebben gedaan in de gemeente Oudenburg waar deze toestellen worden ingezet.
Hierover de volgende vragen:
a) Wat is de stand van zaken in dit dossier? Welke stappen werden genomen sinds september 2021?
b) Wanneer worden de eerste robots door de groendienst in gebruik genomen?
Staat voetbalterreinen
Verschillende voetbalterreinen in onze gemeente bleken dit seizoen opnieuw in een bijzonder matige toestand. Vooral op de velden van Drogenbrood was en is het amper mogelijk om op een normale manier de voetbalsport te beoefenen. In het verslag van het schepencollege van 18 februari staat in dat verband te lezen dat de opdracht ‘renovatie grasvelden 2022-2023-2024’ opnieuw zal worden uitbesteed aan de hand van een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking. Daarbij zullen verschillende aannemers worden aangesteld.
Welke bijkomende initiatieven zal het gemeentebestuur nemen om de staat van de Beernemse voetbalterreinen (in het bijzonder de velden in Drogenbrood) volgend seizoen structureel te verbeteren?
Raadslid Kurt Vanneste
Stationsplein
Nu de opening van het stationsplein achter de rug is en het officieel geopend is, stel ik graag de vraag of dit plein kan opgenomen worden in het reglement ambulante handel?
Ook stel ik graag de vraag of het eventueel een nieuwe locatie kan worden voor de Beernemse vrijdagmarkt?
Raadslid Rolle De Bruyne
Snelheid landbouwverkeer
Omwonenden klagen al een tijd over de volgens hen te hoge snelheid waarmee loonwerkers en landbouwers met hun mestkar door de dorpskern van Oedelem razen. Dit zorgt voor heel veel lawaai en schrikt o.a. fietsers af die zich niet veilig voelen wanneer die grote gevaarten door de straten van het centrum denderen.
Ik vraag daarom aan het gemeentebestuur om de klachten hieromtrent ernstig te nemen en bijvoorbeeld via extra politietoezicht dit probleem aan te pakken.
Raadslid Lode Vanneste
IGOS
Tijdens de gemeenteraad van maart 2022 stond de goedkeuring van de jaarrekening en het jaarverslag 2021 van de interlokale vereniging “burensportdienst IGOS” op de agenda. Omdat de schepen van Sport niet aanwezig was tijdens de zitting, gaf de burgemeester toelichting bij dit agendapunt. Daarbij stelde ik de volgende twee vragen:
Gezien de burgemeester niet aanwezig was op de vergaderingen van IGOS kon hij bijgevolg niet antwoorden op de vragen. Daarom stel ik graag deze twee vragen opnieuw aan de bevoegde schepen.
Trajectcontrole Sint-Jorisstraat
Het dossier van de beloofde trajectcontrole langs de N368 tussen Knesselare en Beernem sleept al jaren aan. Eind 2018 kwamen Beernem en Aalter overeen om een intergemeentelijke en interprovinciale trajectcontrole te voorzien langs deze gewestweg. Nadat er eerst problemen waren met de homologatie van de camera besliste Aalter in juni 2021 om toch geen samenwerking aan te gaan met onze gemeente.
Tijdens de gemeenteraad van 1 juli 2021 hield ik daarom een pleidooi om dan zelf maar de trajectcontrole langs de N368 te realiseren, enkel op het grondgebied van Beernem. Het gemeentebestuur liet toen weten dat ze zelf geen trajectcontrole zou voorzien. Er zou wel onderzocht worden om één ANPR-camera te installeren langs de Sint-Jorisstraat.
Tijdens de zomervakantie van 2021 besliste Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) om extra budget te reserveren om op vraag van lokale besturen en politiezones bijkomende snelheidshandhaving op gewestwegen te plaatsen. AWV lanceerde daarbij een vernieuwde aanvraagprocedure voor lokale besturen voor het plaatsen van extra flitscamera’s en/of trajectcontroles. AWV zou daarbij de investeringskosten voor 100 % op zich nemen terwijl de lokale besturen en politiezones na de oplevering instaan voor het onderhoud van de installaties. Het gemeentebestuur reageerde op deze oproep en besliste om een aanvraag in te dienen voor een trajectcontrole langs de N368.
Uit mediaberichtgeving op donderdag 21 april blijkt nu dat er in West-Vlaanderen 15 nieuwe trajectcontroles bijkomen. Beernem blijkt niet geselecteerd te zijn.
Hierover de volgende vragen:
Raadslid Gijs Degrande
Lokaal Energie- en Klimaatpact
Op 21 oktober 2021 keurde de gemeenteraad het Lokaal Energie- en Klimaatpact goed. Daarmee engageerde de gemeente zich tot een reeks bindende maatregelen alsook tot het waarmaken van engagementen op vier werven. De gemeente verbond zich ertoe een planning over de verschillende werven en jaren heen op te maken en daartoe ook de nodige middelen in te zetten.
Eerder gaf de gemeenteraad op 20 februari 2020 haar goedkeuring aan het Burgemeesterconvenant 2030. De WVI kreeg de opdracht om dit klimaatplan 2030 op te maken.
Graag verneem ik een stand van zaken wat betreft de opmaak en uitvoering van het Klimaatplan 2030 en van de engagementen in kader van het Lokaal Energie- en Klimaatpact.
Raadslid Jef Vansteenhuyse
Trage weg Steenoven
Eerder vanavond werd de behandeling van de trage weg aan Gevaerts-Noord behandeld.
Raadslid Arthur Mortier
Japanse duizendknoop
De Japanse duizendknoop is een invasieve plant die steeds meer voorkomt in Vlaanderen.
Het is een plant die heel moeilijk te verwijderen is, en die door zijn sterke groeikracht inheemse plantensoorten verdringt. Het kan schade veroorzaken aan gebouwen, leidingen en wegen. Bij het snoeien, verwijderen moet omzichtig met het afval omgegaan worden, want ieder stukje achtergebleven snoeisel kan makkelijk wortelschieten en terug uitgroeien tot een complete plant. Ook in Beernem is deze plant op veel plaatsen zichtbaar. Een voorbeeld waar er helemaal niet correct is omgegaan met deze invasieve plant, is te Sint-Joris, op de kanaalberm, tussen Café De Brug en de brug over kanaal. Toen men vorig jaar de kanaalberm heeft gesnoeid, een punt waar er trouwens veel kritiek op kwam, werd helemaal geen rekening gehouden met de Japanse duizendknoop die toen matig aanwezig was. Gevolg is dat nu de hele berm vol staat met deze moeilijk te verwijderen exoot.
Afgedankt isolatiemateriaal
Op het containerpark kan men geen afgedankt isolatiemateriaal, zoals rotswol aanbieden. Nochtans doen veel inwoners bij verbouwingen zelf de afbraakwerken. Het zou handig zijn indien men ook dit isolatiemateriaal kon aanbieden in het containerpark. Kleine fracties worden nu in de klassieke vuilzakken gestopt en gaan naar de verbrandingsoven, dit kan toch niet de bedoeling zijn? Is er een reden waarom dit niet mag aangeboden worden?
Raadslid Branco Francois
Nutteloze borden wandeling
In de gemeentes Berlare, Ieper, Ninove en Hoogstraten kunnen mensen een nutteloze borden wandeling maken. Een nutteloze borden wandeling is een wandeling die verschillende komische “nutteloze” borden verbindt. Hierbij doe ik de suggestie om ook in Beernem een nutteloze borden wandeling te organiseren in samenwerking met de Nationale Vereniging voor Nutteloze Borden. Dit project zou nog mooier zijn als onze burgers de mogelijkheid krijgen om zelf voorstellen tot nutteloze borden in te dienen.
Een voorbeeld: https://www.nuttelozeborden.be/wandelingen
In de openbare zitting van de gemeenteraad van 28 april 2022 beslist de gemeenteraad om vanaf 01 januari 2022 toe te treden tot het pensioenfonds van de Vlaamse lokale besturen, OFP Prolocus.
Het gemeentebestuur kan via de algemene vergadering waar ze lid van wordt, toezicht uitoefenen op OFP PROLOCUS zoals op haar eigen diensten.
Het college stelt voor om dhr. Jos Sypré, burgemeester als effectief vertegenwoordiger in de algemene vergadering en mevr. Patricia Waerniers als zijn plaatsvervanger af te vaardigen naar de algemene vergaderingen van OFP Prolocus.
***N-VA kan eveneens kandidaten voordragen. Voor het opmaken van het stembiljet is het praktisch dat de namen van de kandidaten aan de algemeen directeur doorgegeven worden, ten laatste woensdag 27 april 2022 overeenkomstig artikel 4 §3 van huishoudelijk reglement.