Terug
Gepubliceerd op 19/03/2024

Besluit  college van burgemeester en schepenen

vr 08/03/2024 - 09:00

Tijdelijk politiereglement naar aanleiding van de lentekermis in Beernem: vaststelling

Aanwezig: Jos Sypré, burgemeester-voorzitter
Jan Vanassche, Claudio Saelens, Ruben Strobbe, schepenen
Els Declerck, algemeen directeur
Verontschuldigd: Patricia Waerniers, Vicky Reynaert, schepenen
Aanleiding en/of bevoegdheid

Het college is bevoegd om de tijdelijke politiereglementen op de gemeentewegen vast te stellen.

Argumentatie

Er werd een aanvraag ingediend voor de organisatie van een kermis.

Naar aanleiding van dit evenement wordt voorgesteld om van woensdag 20 maart 2024 18u00 tot maandag 26 maart 2024 19u00 parkeerverbod in te stellen op het Stationsplein

  • de volledige parking ter hoogte van Stationsplein 14-16 voor het plaatsen van de woonwagens.
Regelgeving
  • Nieuwe gemeentewet, inzonderheid artikel 130 bis;
  • Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, artikel 286;
  • Koninklijk besluit van 16 maart 1968 tot coördinatie van de wetten betreffende de politie over het wegverkeer;
  • Koninklijk besluit van 01 december 1975 houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg;
  • Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald;
  • Ministerieel Besluit van 07 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg.
Beslist

Artikel 1: Het tijdelijk politiereglement voor de organisatie van de lentekermis in Beernem wordt als volgt vastgesteld:
Van woensdag 20 maart 2024 18u00 tot maandag 26 maart 2024 19u00 wordt parkeerverbod ingesteld op het Stationsplein - de volledige parking ter hoogte van Stationsplein 14-16;

Artikel 2: Het tijdelijk politiereglement wordt gesignaleerd door het plaatsen van borden E1.

Artikel 3: De organisator brengt de bewoners op de hoogte van deze tijdelijke verkeersregels door middel van een bewonersbrief.