De voorzitter Kris Vincke opent de zitting met een aantal mededelingen.
Zijn verontschuldigd schepen Vicky Reynaert en raadslid Martine De Roo
De raadsleden worden uitgenodigd voor volgende zittingen :
Met een aangetekende brief die betekend werd op 22 november 2022 diende raadslid Marjan Lootens haar ontslag in als gemeenteraadslid. Dit ontslag als gemeenteraadslid wordt ter kennis gebracht van de gemeenteraad.
Mevr. Marjan Lootens deelde als verkozen gemeenteraadslid van de CD&V-lijst met een brief van 22 november 2022 haar ontslag in.
De gemeenteraad heeft hiervan kennis genomen in de huidige zitting.
Dhr. Piet De Rycke is de eerste opvolger, mevr. Ellyn Cobbaert is de tweede opvolger, mevr. Martina Verstrynge is de derde opvolger en dhr. Arthur De Brabander is de vierde opvolger op de lijst nr. 0 (CD&V) waartoe het te vervangen raadslid behoort, die in aanmerking komen voor de opvolging. Dit blijkt uit het PV van de installatievergadering d.d. 02 januari 2019 - punt 1 "geldigverklaring van de resultaten van de verkiezingen".
Dhr. Piet De Rycke heeft zijn mandaat als gemeenteraadslid reeds opgenomen omdat dhr. Johan De Rycke afstand deed van zijn mandaat als gemeenteraadslid bij aanvang van deze legislatuur.
Mevr. Ellyn Cobbaert en mevr. Martina Verstrynge hebben laten weten dat ze wensen te verzaken aan hun mandaat.
Dhr. Arthur De Brabander heeft bevestigd zijn mandaat als gemeenteraadslid te willen opnemen.
De gemeenteraad dient de geloofsbrieven van dhr. Arthur De Brabander te onderzoeken en goed te keuren, akte te nemen van zijn eedaflegging als gemeenteraadslid en hem als raadslid aan te stellen.
Na het ontslag van mevr. Marjan Lootens als gemeenteraadslid en de aanstelling van dhr. Arthur De Brabander als raadslid is de rangorde van de raadsleden opnieuw vast te stellen.
De notulen van de zitting van de gemeenteraad van 17 november 2022 worden ter goedkeuring voorgelegd.
In de gemeenteraadszitting van 19 december 2019 werd het gemeentelijk retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein voor de dienstjaren 2020 tot en met 2022 vastgesteld.
De gemeente wordt voortdurend geconfronteerd met de plaatsing en/of onderhoud aan verschillende nutsvoorzieningen op gemeentelijk grondgebied.
Deze nutsvoorzieningen vergen werkzaamheden langs de gemeentelijke wegen en hebben aldus een impact op het openbaar domein.
Het is dan ook billijk om een retributie te blijven heffen op sleufwerken per dag en per lopende meter tenzij de werken samen uitgevoerd worden met werken uitgevoerd door de gemeente of het om werken gaat uitgevoerd op verzoek van de gemeente.
Er wordt voorgesteld om deze bestaande retributie te handhaven voor de dienstjaren 2023-2025.
Het meerjarenplan 2020-2025 voor gemeente en OCMW Beernem werd vastgesteld en goedgekeurd in de zitting van 19 december 2019.
De aanpassing 3 van het meerjarenplan 2020-2025 voor gemeente en OCMW werd vastgesteld en goedgekeurd in de zitting van 01 juli 2021.
De aanpassing 4 van het meerjarenplan 2020-2025 voor gemeente en OCMW werd vastgesteld en goedgekeurd in de zitting van 16 december 2021.
De aanpassing 5 van het meerjarenplan 2020-2025 voor de gemeente Beernem wordt nu ter vaststelling voorgelegd aan de gemeenteraad.
De belangrijkste aanpassingen in dit meerjarenplan zijn:
De begroting dienstjaar 2023 van de Hulpverleningszone 1 West-Vlaanderen werd aan het gemeentebestuur overgemaakt. Uitgaande van de autonomie van de gemeenten is het aangewezen dat elke gemeente zich akkoord verklaart met de werkingsbijdrage die in de begroting 2023 van de Hulpverleningszone 1 West-Vlaanderen ingeschreven is.
De gemeenteraad dient over te gaan tot het vaststellen van de werkingsbijdrage van de gemeente Beernem in de Hulpverleningszone 1 West-Vlaanderen voor het dienstjaar 2023 zoals blijkt uit de begroting 2023 van de Hulpverleningszone 1 West-Vlaanderen. De exploitatietoelage bedraagt € 641.728,00.
Verdeelsleutel 2022 | toelage 2022 | Verdeelsleutel 2023 | toelage 2023 | Verdeelsleutel 2024 | toelage 2024 | Verdeelsleutel 2025 | toelage 2025 |
2,0451% | € 603.212,00 | 2,092% | € 641.728,00 | 2,1389% | € 666.987,00 | 2,1389% | € 679.522,00 |
De coronacrisis is nog maar net verteerd door de verenigingen en nu komt de energiecrisis op hen af. Deze crisis heeft een niet te onderschatten impact op de verenigingen. Verenigingen die gebruik maken van een vaste locatie betalen 1/3 van de energiekosten. Door de stijgende energieprijzen dreigen die kosten hoog op te lopen.
Door de coronacrisis kon de zwemclub hun gewoonlijke acties om hun kas te spijzen zoals benefiet, huis aan huis verkoop enz. niet organiseren. Daarnaast weegt de sluiting van het Bloemendale zwembad zwaar op de werking van de Beernemse zwemclub. Er is niet alleen een daling van de leden waardoor de inkomsten gedaald zijn, maar er is ook een grote meerkost aan huur zwemwater. De Beernemse zwemclub trekt hierdoor aan de alarmbel en vraagt aan de gemeente Beernem om hun club te ondersteunen zodat er bij de opening van het nieuwe zwembad nog een Beernemse zwemclub zal kunnen bestaan.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd de nominatieve toelagen t.a.v. Beernemse verenigingen goed te keuren.
Aan de Gemeenteraad wordt gevraagd om de gemeentelijke bijdrage voor kwetsbare doelgroepen, met name mensen in armoede (UiTPAS-houders met kansentarief) en van het kader van de welkomst - en omruilvoordelen UiTPAS regio Brugge voor alle UiTPAS-houders vast te stellen.
Met deze gemeentelijke legislatuur (2019-2025) en de verlenging van de intercommunale IVBO in 2021 in het vooruitzicht werd in 2018 een onderzoek gevoerd naar een middellangetermijn-strategie voor het afvalbeleid in de regio en de meerwaarde van IVBO in deze strategie.
In een verder onderzoek kwam ondermeer de opportuniteit van het intergemeentelijk beheer van de recylageparken door IVBO aan bod. Er werd een concreet stappenplan in 4 fasen voorgelegd aan de vennoten. In de zitting van 28 januari 2021 gaf de gemeenteraad goedkeuring tot de overdracht aan IVBO fase 1 en 2.
Op 08 november 2022 vond bij IVBO een overlegvergadering plaats - samen met de omliggende gemeentes Oostkamp en Zedelgem - over de verdere stappen in de mogelijke overdracht van de recyclageparken aan IVBO. Brugge deed reeds de overdracht. Blankenberge heeft ook bevestigd te zullen overdragen.
Met de intercommunale werking door samenwerking over de gemeentegrenzen heen wil men belangrijke synergiën en winsten zoeken. Er wordt naar gestreefd de werking te optimaliseren met een efficiënte inzet van personeel en middelen op een modern recyclagepark (waarvoor ook een aantal basisinvesteringen nodig zijn). De uitbating van een recyclagepark brengt altijd een kost met zich mee. Het onder controle houden van deze kost, samen met de ontzorging, is de meerwaarde die IVBO kan bieden. Er is ook een evenwicht gezocht tussen inspraak van de vennoten en de autonomie van IVBO.
Op basis van de uiteenzetting bleek er onder de aanwezigen een consensus te zijn en een bereidheid om de recyclageparken over te dragen aan IVBO.
Het college verleende in de zitting van 02 december 2022 gunstig advies op het voorstel om het beheer van het recyclagepark Beernem over te dragen aan afvalintercommunale IVBO. Dit voorstel wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
De beheersovereenkomst wordt op een later tijdstip aan de gemeenteraad voorgelegd.
Sinds 2010 bestaat er voor het contractueel personeel een aanvullend pensioenstelsel, m.n. de tweede pensioenpijler (1%).
Per 01 januari 2020 werd deze bijdrage verhoogd tot het wettelijk verplicht minimum van 2,5%. Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om de bijdrage vanaf 01 januari 2023 te verhogen met 0,5% tot een totale premie van 3%.
Aan de gemeenteraad wordt voorgesteld om vanaf 01 januari 2023 voor het contractueel personeel de overstap te maken van de vakantieregeling privé stelsel naar vakantieregeling publiek stelsel en de rechtspositieregeling in die zin aan te passen.
Karel De Goede vzw uit Brugge wenst de vrije basisschool Sint-Joris, Kerkstraat 11 te verbouwen waarbij bijkomende noodzakelijke parkeerplaatsen voorzien worden. De parking wordt aangelegd zowel in functie van de school (tijdens de schooluren) als van de kerk, het kerkhof en de omgeving (buiten de schooluren). Er worden 10 parkeerplaatsen voorzien waarvan 1 parkeerplaats voorbehouden voor personen met een beperking.
Bij de voorbespreking, in zitting van 07 augustus 2020, heeft het college beslist om de parking als een openbare parking aan te leggen. In ruil hiervan geeft de eigenaar, Schoolgebouwen Decanaat Brugge-Zuid met maatschappelijke zetel Pastorieplein 1 te Oostkamp, de grond nodig voor de aanleg van de parking in erfpacht aan de gemeente.
De grond betreft lot A van het opmetingsplan van 25 oktober 2021, opgemaakt door landmeter-expert Luc Vanpoucke. Het perceel heeft een oppervlakte van 348 m² en is een deel van het perceel dat kadastraal gekend onder Beernem 3e afdeling, sectie B, nummer 89 L.
De parking zal aangelegd worden nadat de bouwwerken van de school zijn uitgevoerd, zodoende gaat de erfpacht pas in op 01 januari 2025 en wordt die verleend voor een periode van 50 jaar.
De commissaris van de Vlaamse overheid Vastgoedtransacties heeft hiervoor een ontwerpakte gemaakt.
Deze ontwerpakte wordt, ter goedkeuring, voorgelegd aan de gemeenteraad.
In de zitting van 15 september 2016 keurde de gemeenteraad het trage wegen plan Oostveld goed. Hierin werd de verbinding Tinhoutstraat/Steenoven opgenomen als te realiseren.
In uitwerking van dit besluit heeft landmeter-expert Christoffel Vanden Bussche op 19 oktober 2018 een opmetingsplan opgemaakt en werd een onderhandelaar aangesteld van de Trage Wegen vzw om tot een minnelijke aankoop over te gaan. Voor de innames 5 en 8 van het opmetingsplan werd een overeenkomst afgesloten met de eigenaars.
Vastgoedtransacties heeft volgens deze overeenkomsten de ontwerpakten opgemaakt.
De totale vergoeding voor deze ontwerpakten bedraagt € 4.655,78 en wordt geboekt op artikel 0200-00/2202000.
Voor de verwerving van de overige innames worden de onderhandelingen/onteigeningsprocedure verdergezet.
De ontwerpakten worden ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
Tijdens de gemeenteraad van 25 februari 2021 (GR/2021/011) werd een principebeslissing genomen om een ontwerpopdracht uit te schrijven voor de bouw van een gemeenteschool op de site van de Beernemstraat.
Tijdens het schepencollege van 09 juni 2021 (CBS/2021/1318) werd de opdracht toegewezen aan architectenbureau Vandecasteele en Vanhooren.
Op 01 juli 2022 werd het subsidiedossier bij AGION (Agentschap voor infrastructuur in het onderwijs) ingediend.
Op 17 november 2022 werd het principeakkoord voor de subsidies van AGION (€ 2.150.244,04) ontvangen.
Het bestek en lastenboek zijn opgemaakt door architectenbureau Luum bv & Ariës Brugge bv. De totale kostprijs van de werken wordt geraamd op € 5.141.903,27.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het bestek, raming en lastenvoorwaarden voor de opdracht "Aanstellen van een aannemer voor de bouw van de gemeentelijke basisschool De Notelaar te Beernem" opgesteld door architectenbureau Luum bv & Ariës Brugge bv goed te keuren.
Vivendo vraagt in een schrijven van 09 november 2022 advies omtrent de lokale netwerkvorming, lokale inbedding en verankering van Vivendo bv als de unieke woonmaatschappij in het werkingsgebied Brugge-regio.
In de zitting van 15 september 2022 heeft de gemeenteraad kennis genomen van de aanvraag tot verlenging van de erkenning van SHM Vivendo tot en met 30 juni 2023 en heeft het stappenplan om de SHM om te vormen tot woonmaatschappij gunstig geadviseerd. Volgens art. 4.98 §1 2°, punt k van het BVCW van 2021 dienen zij in het aanvraagdossier gegevens betreffende de lokale netwerkvorming, de lokale inbedding en verankering toe te voegen, gestaafd met een advies van de lokale besturen in het werkingsgebied.
Vivendo heeft een nota lokale verankering specifiek voor Beernem opgemaakt waarin Vivendo verschillende acties opsomt. Deze nota werd voorgelegd en besproken in het lokaal woonoverleg (LWO) op 28 oktober 2022. Het LWO heeft deze nota gunstig geadviseerd.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om de nota lokale verankering gunstig te adviseren.
De gemeenteschool 'De Notelaar' maakt deel uit van de intergemeentelijke samenwerking scholengemeenschap 'De Oostkant'. De overeenkomst voor de intergemeentelijke samenwerking scholengemeenschap 'De Oostkant' werd door de gemeenteraad in de zitting van 23 mei 2005 goedgekeurd voor de periode van 01 september 2005 tot 31 augustus 2011. Voornoemde intergemeentelijke samenwerking en overeenkomst werden bij gemeenteraadsbeslissing van 24 mei 2011 verlengd tot 31 augustus 2014, bij gemeenteraadsbeslissing van 22 mei 2014 verlengd tot 31 augustus 2020 en bij gemeenteraadsbeslissing van 02 juli 2020 verlengd tot 31 augustus 2026.
In artikel 9, §3 van deze overeenkomst staat vermeld dat het beheerscomité een begroting en een rekening opmaakt, die ter goedkeuring voorgelegd worden aan de betrokken gemeenteraden. Volgens artikel 10, §3 van het reglement van orde van het beheerscomité loopt het boekjaar van 01 september tot 31 augustus.
Het budget van scholengemeenschap 'De Oostkant' boekjaar 2022-2023 wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
Het jaarverslag met daarin opgenomen de rekening van het schooljaar 2021-2022 en een opsomming van feiten en gebeurtenissen van het voorbije schooljaar met betrekking tot de werking van de scholengemeenschap 'De Oostkant' waarvan de gemeenteschool De Notelaar deel uitmaakt wordt ter goedkeuring aan de gemeenteraad voorgelegd.
In uitvoering van het Besluit van de Vlaamse Regering van januari 2018 van een pilootproject 'lerarenplatform' betreffende het bieden van werkzekerheid en een opdracht die voldoende substantieel is aan tijdelijke leerkrachten werd een protocol afgesloten tussen de scholengemeenschap 'De Oostkant' en de representatieve vakorganisatie(s) ACOD, COV en VSOA.
De deelnemende samenwerkingsplatformen uit het basis- en secundair onderwijs krijgen hierdoor de mogelijkheid om een aantal leerkrachten een aanstelling te geven van 01 september tot en met 30 juni van het lopend schooljaar.
Het protocol wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
Jaarlijks wordt een nieuw convenant afgesloten op het niveau van de scholengemeenschap in functie van korte vervangingen. Dit convenant wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
De vragen en suggesties, ingediend door de gemeenteraadsleden, worden besproken:
Raadslid Rolle De Bruyne
Bomen aanplanten langs/ op weiden als schaduwplaats voor de dieren
In de voorbije lange en hete zomer merkten we nog vaak dat dieren in de weide zich nauwelijks konden beschermen tegen de brandende zon door een gebrek aan bomen die schaduw geven. Bomen of grote struiken langs of op de weide, hebben daarnaast ook nog andere voordelen: ze bieden beschutting tegen wind, regen, sneeuw, hagel,... Uit wetenschappelijke studies blijkt bovendien dat het oordeelkundig aanplanten van bepaalde bomen ook een bron vormt van eiwitten, mineralen en sporenelementen en dat veel bomen secundaire plantenstoffen bevatten die een positief effect kunnen hebben op de vertering en de gezondheid van herkauwers. Dat staat bv. zo te lezen op de website van Agroforestry Vlaanderen, een consortium van onder andere Inagro, BOS +, Boerennatuur, Wervel, UGent.
Zou het daarom niet goed zijn dat de gemeente, in samenwerking met Regionaal landschap Houtland, een oproep doet naar en hulp in een of andere vorm aanbiedt aan landbouwers om bomen aan te planten in of langs hun weide?
Raadslid Roos Lambrecht
Groeidagen en Groeistraten
Tijdens zo'n Groeidag kunnen bewoners zelf geveltuintjes aanleggen, samen hun straat vergroenen of alles grondig poetsen. Nieuw binnen dat verhaal zijn de Groeistraten. En die kennen een groeiend succes. Om extra in te zetten op aangename buurten met meer groen en water, organiseert de gemeente telkens in oktober en april Groeidagen. Tijdens die dagen kunnen bewoners zelf de handen uit de mouwen steken om hun straat te vergroenen of een flinke poetsbeurt te
geven. Relatief nieuw tijdens deze dagen, zijn de Groeistraten. Bij een Groeistraat slaan verschillende straatbewoners de handen in elkaar om samen zo veel mogelijk geveltuinen aan te leggen, buurtbomen te adopteren, groenslingers en klimhulpen aan te vragen en regentonnen te installeren. De gemeente staat hen bij met teelaarde, plantjes en ervaren helpers. Niet alleen zorgen bewoners voor aangename en groene straten, ook vinden ze verbinding met elkaar. Zo kunnen ze na hun inspanningen een straatfeest organiseren (met ondersteuning van de gemeente).
Raadslid Christine Stroobandt
Kampioenschap Tegelwippen 2023
293 van de 300 Vlaamse steden en gemeenten vormen verharde ruimten zoals parkings en brede steenwegen om en creëren zo meer plaats voor bomen, bloemen, gras, een vijver, een beek of een wadi. Om nog meer lokale besturen enthousiast te maken slaat minister Demir de handen in elkaar met vzw Breekijzer, die het sensibiliserende Vlaams Kampioenschap Tegelwippen organiseert van maart tot oktober 2023.
De gemeente waarvan de inwoners de grootste oppervlakte ontharden, wint het kampioenschap. Dat kan het makkelijkst door tegels uit te doen, maar ook beton, kiezel of andere verharding telt mee. Zolang ze plaats maken voor groen.
Zal Beernem deelnemen aan het kampioenschap en zo de inwoners stimuleren om meer oppervlakte te ontharden ?
Raadslid Gijs Degrande
Expo wielercultuur in Beernem
Wielrennen is niet alleen een sport, maar een deel van onze cultuur. In heel Vlaanderen, en zeker ook in Beernem. In 2017 hebben we met een unieke expo onze Beernemse wielrenners, veldrijders en wedstrijden in het spotlicht gezet. In 2023 is Beernem Dorp van de Ronde. Graag stel ik voor om in aanloop naar Vlaanderens Mooiste deze unieke expo over Beernemse wielercultuur opnieuw te tonen. Met daarbij uiteraard ook aandacht voor de voorbije vijf jaar.
Raadslid Els Vyncke
Subsidie “De Komkommer
De gemeente Beernem kreeg € 100.000,00 subsidie voor het opstarten van de mobiele kruidenier - De Komkommer. Looptijd van dit project is van 1 maart 2022 tot 29 februari 2024.
Raadslid Lode Vanneste
Organisatie Workshop ‘Veilig elektrisch en economisch fietsen’
Steeds meer Vlamingen maken gebruik van een elektrische fiets. Het stijgend gebruik van dit type van tweewieler brengt ook meer ongevallen met zich mee. Uit cijfers van Okra Sport + blijkt dat de slachtoffers van ongevallen met elektrische fietsen gemiddeld ouder zijn (64% is ouder dan 50 jaar en 30% is 65+) dan de slachtoffers die zich met een gewone fiets verplaatsten (36% is ouder dan 50 jaar en 14% is 65+). Bij het aantal verkeersdoden die zich met een elektrische fiets verplaatsten, dan zien we dat 80% ouder is dan 55 jaar. Nog opvallend is ook dat bijna de helft van de fietsdoden zich in de klasse 70+ bevindt.
Op de site van Testaankoop staat dan weer te lezen dat ouderen in principe niet vaker een ongeval hebben met een e-bike dan jongeren, maar de gevolgen zijn dikwijls veel ernstiger. Dat valt te verklaren doordat 65-plussers verminderde fysieke en cognitieve vaardigheden hebben op hun leeftijd. Een ongeval met de e-bike kan voor een senior een gebroken arm betekenen, terwijl een jonger iemand na hetzelfde ongeluk wegfietst met een schrammetje.
Om het aantal ongevallen met elektrische fietsen en speedpedelecs te verminderen bij senioren, zijn er verschillende organisaties die workshops organiseren rond ‘Veilig elektrisch en economisch fietsen’. Daarbij gaat men diverse aspecten van elektrisch fietsen onder de aandacht brengen en aanleren in theorie en praktijk. Het theoretisch gedeelte behandelt aspecten zoals de wegcode, de juiste fietsattitude (wat is er goed voor mij en mijn fiets), de controle van de fiets en veiligheid. In het praktisch gedeelte worden oefeningen voorzien op een afgesloten parcours (met tips en tricks bij het remmen, stoppen, schakelen…) en op de openbare weg met aandacht voor rotondes, kruispunten met/zonder doorlopend fietspad, fietssuggestiestrook, oversteekplaats voor fietsers, lichte helling…
Hierbij doet onze fractie de suggestie aan het gemeentebestuur om een dergelijke workshop via onze sportdienst en/of mobiliteitsdienst te organiseren en kosteloos aan te bieden aan de geïnteresseerde senioren in onze gemeente.
Raadslid Jef Vansteenhuyse
Rioleringswerken Sijselestraat
Eerder dit jaar bij bespreking van de rioleringswerken in de Sijselestraat vroeg ik om de problematiek van de wateroverlast te bestuderen en een oplossing te voorzien. De wateroverlast wordt veroorzaakt door het dempen van een hoger gelegen gracht en het inbuizen van de gracht aan de oostzijde van de straat. Het oppervlaktewater kan niet anders dan over de straat heen vloeien. Bijkomend een problematiek met de afvoer naar de Poulagiebeek.
Buurtbewoners klagen nu ook over de groenstrook tussen rijweg en fietspad. De heraanleg laat te wensen over en blijkt ook de waterafvoer te belemmeren. Daar enkel de nieuw aangelegde parkeervakken in grasdallen zijn uitgevoerd, resultaat dit in kapotrijden van de niet aangelegde graskanten. Vraag naar oplossingen.
Op 22 november liet mevr. Marjan Lootens weten per aangetekend schrijven om als gemeenteraadslid ontslag te nemen. Hierdoor moet er een nieuwe plaatsvervanger aangeduid worden in de algemene vergadering van TMVW ov.
Het college stelde in zitting van 02 december 2022 voor om raadslid Anja Coens als plaatsvervanger in de algemene vergadering van TMVW ov aan te duiden.
***N-VA kan eveneens kandidaten voordragen. Voor het opmaken van het stembiljet is het praktisch dat de namen van de kandidaten aan de algemeen directeur doorgegeven worden, ten laatste op woensdag 14 december 2022 overeenkomstig artikel 4 §3 van huishoudelijk reglement.
In de zitting van de gemeenteraad van 21 februari 2019 werden mevr. Marjan Lootens en dhr. Kurt Vanneste als vertegenwoordiger respectievelijk plaatsvervanger in de algemene vergadering van IMEWO aangeduid tot het einde van de legislatuur.
Op 22 november liet mevr. Marjan Lootens weten per aangetekend schrijven om als gemeenteraadslid ontslag te nemen. Hierdoor moet er een nieuwe vertegenwoordiger aangeduid worden in de algemene vergadering van IMEWO.
Het college stelde in zitting van 02 december 2022 voor om raadslid Anja Coens als vertegenwoordiger in de algemene vergadering van IMEWO aan te duiden.
***N-VA kan eveneens kandidaten voordragen. Voor het opmaken van het stembiljet is het praktisch dat de namen van de kandidaten aan de algemeen directeur doorgegeven worden, ten laatste op woensdag 14 december 2022 overeenkomstig artikel 4 §3 van huishoudelijk reglement.